Newsletter
Informacje o promocjach, ciekawych wydarzeniach związanych z kulturą Francji i frankofonii. Wystarczy wpisac swój adres e-mail powyżej!

CFS - Certificat de Français du Sécretariat

CFS - Certificat de Français du Sécretariat

INFORMACJE OGÓLNE

  • CFS adresowany jest zarówno do studentów/ studentek przygotowujących się do pracy w sekretariacie, jak również do osób już pracujących, czy poszukujących pracy w takim charakterze
  • Przeznaczony jest więc dla wszystkich osób, które chciałyby pracować jako sekretarka, asystent/asystentka, hostessa, recepcjonistka, pracownik biurowy itp. bez względu na specjalizację np. handlową, prawną czy administracyjną, jak również na sektor działalności danej organizacji: przemysł, handel, usługi itp.
  • Egzamin odpowiada poziomowi średnio-zaawansowanemu. Dla osoby początkującej, wymaga około 360 godzin nauki, lub też 240 godzin nauki języka francuskiego ogólnego i 120 godzin francuskiego specjalistycznego
  • CFS pozwala nie tylko ocenić znajomość języka, ale również potwierdza umiejętności porozumiewania się w sytuacjach zawodowych

PROGRAM EGZAMINU

Egzamin jest zbudowany biorąc pod uwagę konieczne umiejętności w pracy biurowej. Dlatego same techniki pracy, takie jak układanie czasu pracy, klasyfikowanie dokumentów, organizacja zebrań itp. powinny być już opanowane wcześniej w języku ojczystym.

Egzamin sprawdza cztery kompetencje językowe:

  • Rozumienie tekstu pisanego
  • Wypowiedź pisemną
  • Rozumienie ze słuchu
  • Wypowiedź ustną

Powyższe umiejętności zostają sprawdzone w następującej formie:

Rozumienie tekstu pisanego:

  • Sprawdzona zostanie umiejętność użycia prostego dokumentu typu instrukcja obsługi, formularz, godziny pracy, plan bądź mapa.
  • Streszczenie tekstu np. ulotki reklamowej, artykułu z prasy czy dokumentacji firmy.
  • Sprawdzenie rozumienia fragmentu jakiegoś dokumentu związanego z pracą w biurze np. katalogu, książki adresowej, plików itp.
Wypowiedź pisemna:
  • Zredagowanie krótkiej wiadomości, notatki, faksu, maila.
  • Zredagowanie prostego listu na podstawie dostarczonych wskazówek
  • Stworzenie małego ogłoszenia prasowego po francusku
  • Wypełnienie formularza bądź kwestionariusza administracyjnego
  • Napisanie krótkiego raportu z zebrania
Rozumienie ze słuchu:
  • Napisanie notatki z rozmowy telefonicznej lub ze spotkania z klientem, dostawcą
  • Streszczenie sensu wypowiedzi rozpoznając wyrażanie wątpliwości, dezaprobaty, akceptacji, zgody, odmowy, wahanie się itp.
Wypowiedź ustna:
  • Poprowadzenie rozmowy telefonicznej w firmie
  • Przyjęcie i zaprowadzenie we właściwe miejsce gościa w firmie
  • Umówienie się na spotkanie, zorganizowanie zebrania, wyjazdu, podróży służbowej
  • Poszukiwanie i przekazanie informacji
  • Podanie instrukcji dotyczących codziennych zadań
  • Wytłumaczenie w skrócie swojej opinii na tematy zawodowe
  • Odpowiadanie na proste pytania dotyczące działalności firmy, takie jak np. warunki cenowe, termin dostaw, rozliczenie itp.

W PRZYGOTOWANIU DO EGZAMINU POMOGĄ: